انیمیشن بر روی graph lcd

شروع موضوع توسط mj.sh ‏29/12/15 در انجمن AVR

?

این مطلب به نظر شما چگونه بود؟؟؟؟

  1. خیییلی عالی

  2. عالی

  3. خوب

  4. متوسط

  5. ضعیف

  6. آشغال

اجازه دادن چند رای داده شده است.
Results are only viewable after voting.
  1. mj.sh

    mj.sh مدیر عضو کادر مدیریت

    خب.چون حوصله مقدمه و صغری کبری چیدن ندارم.از تعریف انیمیشن میگم.
    انیمیشن چندین عکس پشت سر هم هست که با فاصله زمانی خاصی پخش میشه.
    به هرکدوم از این عکس ها میگن یک فریم.
    ما برای نمایش یک انیمیشن اول اون رو باید عکس کنیم.بعد هگز کنیم.بعد نمایش بدیم.
    که تو این مقاله این ها رو میگم.اون هم به صورت تصویری و با کامپایلر کد ویژن.


    اول باید یک انیمیشن با فرمت gif پیدا کنیم.(اگه فرمت دیگه بود تبدیل کنیم)
    حالا از طریق نرن افزار GIFConvertSetup باید به عکس تبدیل کنیم.برای دانلود اینجا را کلیک کنید.
    خب ابتدا از طریق دگمه مشخص شده فایل gif رو انتخاب میکنید

    [​IMG]


    بعد که فابل بار گذاری شد نوع فرمت کانورت رو تغییر میدیم به فایل bmp.از طریق گزینه 1.و بعد محل سیو شدن رو انتخاب میکنیم.از طریق گزینه 2
    [​IMG]


    خوب حالا باید اندازه ای که میخوایم رو انتخاب کنیم.که عکس به اون شکل باشه اول باید وار تبresize شد .گزینه custom size را انتخاب و سپس تیک گزینه constrain رو برداشته width طول مورد نظر و در قسمت height عرض مورد نظر رو وارد کنید.
    [​IMG]

    خب حالا باید گزینه convert رو بزنید.
    [​IMG]
    و بعد پوشه ای که فیل ها در آن ذخیره شده اند باز میشود.

    حال باید عکس ها را به هگز تبدیل کنیم.
    این امکان در codvision سه به بالا در نزم افزار lcd vision مهیا شده است.

    این بخش از آموزش گرفته شده از سایت http://agd.ir میباشد

    پس از ذخیره نرم افزار LCD VISION را اجرا کنید و از تب فایل New Image را انتخاب کرده و نوع نمایشگر را مانند شکل

    [​IMG]

    سپس از تب File گزینه Import Image را انتخاب کرده و عکس قبلی را وارد برنامه کرده سپس از تب فایل گزینه Export را بزنید
    [​IMG]

    سپس Save Export را زده و گزینه C Code را انتخاب کرده و در محل پروژه ذخیره کنید:

    [​IMG]


    حال پس از شروع به وارد کردن کد تولیدی عکس به برنامه خود کرده و عکس را نمایش می دهیم:

    برای وارد کردن عکس از دستور include استفاده کرده و آدرس و نام عکس را داخل آن مینویسیم در این پروژه عکس ها را در پوشه test در همان محل پروژه ذخیره کرده ایم پس کد بصورت زیر است:
    "include "folder name/file name.c# ----> #include "test/8.c"
    برای نمایش عکس نیز از دستور زیر استفاده خواهیم کرد:
    ;(glcd_putimagef(X, Y, image, mode);----> glcd_putimagef(0,0, a,GLCD_PUTCOPY

    در اینجا آموزش سایت http://agd.ir به اتمام رسید.


    نکته:
    در دستور ;(glcd_putimagef(0,0, a,GLCD_PUTCOPY اسم عکس a از اسم آرایه درون فایل هگز گرفته شده.
    اسم آرایه نمیتواند شماره باشد و اسم آرایه هم اسم عکسی است که به هگز تبدیل شده است.
    بعد از تبدیل به هگز باید این اسم آرایع تغییر کند چون نرم افزارGIFConvertSetup عکس ها را به شماره ثبت میکند.
    و درضمن حواستان به مقدار حافظه فلش میکرو کنترلر باشد.اگر جا نشد از یک حافظه خارجی باید استفاده کرد.که انشاءلله در پست های بعد قرار خواهد گرفت

    [​IMG]


    این هم یک پروژه آماده با ال سی دی گرافیکی 128*64 با چیپ ks108 + فیلم
    و کانفیگ پورت زیر
    // DB0 - PORTA Bit 0
    // DB1 - PORTA Bit 1
    // DB2 - PORTA Bit 2
    // DB3 - PORTA Bit 3
    // DB4 - PORTA Bit 4
    // DB5 - PORTA Bit 5
    // DB6 - PORTA Bit 6
    // DB7 - PORTA Bit 7
    // E - PORTB Bit 0
    // RD /WR - PORTB Bit 1
    // RS - PORTB Bit 2
    // /RST - PORTC Bit 5
    // CS1 - PORTC Bit 7
    // CS2 - PORTC Bit 6
    آخرین ویرایش: ‏8/1/16
    Alma، farshad359 و sahand از این ارسال تشکر کرده اند.

به اشتراک بگذارید